Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

28 Temmuz 2015 Salı

Türk Eğitim Sistemi

                                                      Türk Eğitim Sistemi
                  Türk Eğitim Sistemi hiçbir zaman tam anlamıyla iyi olmadı.Buna karşılık günümüzdeki kadar da kötü olduğu görülmedi.Dershanelerin durumunun ne olacağı bir yana üç yüz bin kadar atanamayan öğretmenin varlığı insanı Türk Eğitim Sistemi hakkında düşündürmektedir.
                   Türkiye'de eğitim, insanları tornadan çıkmış gibi aynı yapmaya çalışmaktadır.Farklı düşünceler insanlar tarafından dışlanmaktadır.Öğrenciler ortaokuldan itibaren çeşitli sınavlara tabi tutulmakta ve yarış atı gibi kullanılmaktadırlar.Bilişsel ve duyuşsal açıdan çok farklı olan bu öğrenciler aynı sınavda yarıştırılmaktadır.Bu girilen sınav bütün öğrencilerin bilgisini ve yeteneklerini ölçmede yeterli olmamaktadır.Sonuçta bu sınav sekiz zeka çeşidinden hepsini ölçemez.
                   Türk Eğitim Sisteminde öğrencilere o kadar çok sorumluluk yüklenmektedir ki öğrenciler Dünya'yı merak etmeye zaman bulamamaktadır.Öğrenciler okumaya başladıkları andan itibaren çevreleri tarafından belli başlı mesleklere yönlendirilmektedirler.Öğrencilerin ne olmak istedikleri söz konusu dahi olmaz.
                   Son olarak belirtmek isterim ki Türk Eğitim Sisteminde yapılan eğitim Yapılandırmacılıktan çok Davranışçıdır.Eğitim programında ne kadar Yapılandırmacı Yaklaşım hedef alınsa da bu uygulanamaz.Bunun belli başlı sebeplerinden bazıları öğretmenlerin konuları yetiştirememe endişesi ve öğretmenlerin bir kısmının alıştıkları Davranışçı Yaklaşımı bırakamamalarından dolayıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder